18 nätter kvar..

ja.. 18 sjuuuukt långa nätter kvar.. känns som dom bara blir längre för varje natt.
Inatt är det löjligt hur segt det går.. började sitta och halvsova redan runt halv 2 typ..

Jag känner så starkt att jag inte vill jobba mer nätter, jag vill vara hemma med Josse på natten inte sitta här och glo.

Visst, det är lite mer slitsamt på dagen, med massa duschningar, och läggningar och upptagningar.. men det är ändå mer värt att få vara hemma med Josse och barnen. Få en normal dygnsrytm igen. Är så trött hela tiden när jag jobbar natt, har inte ro att sova så länge som man kanske borde göra för att hålla sig pigg utan jag går helst upp senast typ 14 eller 15 även om det ultimata vore att sova till 16-17.

Hur som helst.. ska man få detta förhållande att fungera igen så får man anstränga sig! Då får jag kliva av natten och låta Josse köra lite natt ensam så kan jag vara med henne mer. Sen efter sommaren när Oliver ska börja förskola så kan man träffas ännu mer förhoppningsvis.

Men det är ju bara det att under Januari hittills så har vi sovit med varandra i 2 nätter av 14.. man får inte den närheten man behöver utan man är ensam hela tiden. Usch.. jag vet att Josse mår skit.. det gör jag med.. försöker hålla allt samman men det är inte lätt.. 

Anyway, idag när jag vaknar så ska vi med Charles till veterinären, kolla upp den gamle gubben så han är frisk och kry! Sen på onsdag ska jag ta upp samtal med en kurrator.. får se hur det går! Har en bra känsla iallafall så får vi se hur långt det räcker..

2 timmar kvar tills vi ska börja med morgonrundan då.. snälla gud ge mig styrka!

Kommentera här: